جوان باور – همدان: مدیرکل مخابرات منطقه همدان از بهرهبرداری ۵۶ پروژه مخابراتی در استان خبر داد و گفت: این پروژهها با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان و از محل منابع داخلی مخابرات اجرا شده و نقش مهمی در ارتقای زیرساختهای ارتباطی استان دارد.
محمد خلوصیبهمنپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند توسعه شبکه فیبر نوری اظهار کرد: طی ۱۰ تا ۱۱ ماه گذشته بیش از ۷ هزار مشترک به شبکه فیبر نوری متصل شدهاند و میزان واگذاری روزانه از یک مشترک به حدود ۳۰ مشترک در روز افزایش یافته که نشاندهنده رشد ۳۰۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه ملی فیبر نوری با جدیت در شهرستانهای مختلف استان دنبال میشود، افزود: در ابتدای اجرای طرح تنها یک تیم هفت نفره فعالیت داشت اما اکنون بیش از ۲۰۰ نفر نیروی پیمانکار در کنار کارکنان مخابرات در این پروژه مشغول به کار هستند که این امر علاوه بر توسعه ارتباطات، به ایجاد اشتغال نیز کمک کرده است.
مدیرکل مخابرات منطقه همدان با اشاره به جایگاه استان در شاخصهای کشوری تصریح کرد: مخابرات همدان در حوزه ADSL رتبه دوم کشور را کسب کرده و رتبه همراه اول در استان نیز از جایگاه سیام به پانزدهم ارتقا یافته است.
وی یکی از چالشهای جدی حوزه ارتباطات در استان را سرقت کابلهای مسی عنوان کرد و گفت: با وجود تلاشهای نیروی انتظامی، سرقتها خسارات قابل توجهی به شبکه وارد میکند و هزینه بازسازی شبکه مسی بسیار بالاست.
خلوصیبهمنپور توسعه فیبر نوری را راهکاری اساسی برای کاهش خسارات ناشی از سرقت دانست و از راهاندازی سامانه گزارش مردمی سرقت تجهیزات مخابراتی خبر داد و تأکید کرد: برای گزارشهای مؤثر که منجر به شناسایی سارقان شود، جوایز نقدی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و همچنین ارائه سرویس فیبر نوری همراه با مودم رایگان در نظر گرفته شده است.
وی در پایان تصریح کرد: پاسخگویی به مطالبات مردم و تکمیل زنجیره توسعه ارتباطات نوین در استان، مأموریت محوری مخابرات همدان است و این حرکت تا تحقق پوشش گسترده و پایدار ادامه خواهد داشت.
- نویسنده : فاطمه غلامی




Monday, 22 June , 2026