مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از حمایت مالی این سازمان از زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای درمان ۱۱۸۴ زوج نابارور در استان هزینه شده است. فریبرز نیاستی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران […]

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از حمایت مالی این سازمان از زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای درمان ۱۱۸۴ زوج نابارور در استان هزینه شده است.

فریبرز نیاستی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری، اظهار داشت: رسانه‌ها بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی در مسیر شفاف‌سازی و ارتقای خدمات هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت بزرگ‌ترین صندوق بیمه پایه کشور است، افزود: این صندوق بیش از ۴۲ میلیون نفر را در سطح کشور تحت پوشش دارد که از این تعداد، یک میلیون و ۵۰ هزار نفر مربوط به استان همدان هستند؛ معادل حدود ۶۰ درصد جمعیت استان.

🔹 پوشش رایگان برای ۸۵ درصد بیمه‌شدگان

نیاستی با اشاره به عضویت بیش از ۶۵۰ هزار نفر در صندوق بیمه روستاییان استان، گفت: این افراد بدون پرداخت حق سرانه سالیانه، رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که این اقدام حاصل حمایت‌های دولت و مجلس از مناطق روستایی است.

🔹 پرونده الکترونیک سلامت؛ گامی به سوی تحول درمانی

وی نسخه‌نویسی الکترونیک را گام نخست در ایجاد پرونده سلامت دانست و افزود: در آینده، نتایج آزمایش‌ها و خدمات تشخیصی به‌طور مستقیم در پرونده بیمار ثبت خواهد شد و پزشکان با وارد کردن کد ملی، به سوابق درمانی فرد دسترسی خواهند داشت.

🔹 رشد ۳۰۰ درصدی خدمات بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به ایجاد صندوق بیماران صعب‌العلاج از سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته، ۴۶۸ میلیارد تومان برای بیماران صعب‌العلاج در استان هزینه شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است. این رقم در سال جاری نیز به ۶۴۱ میلیارد تومان رسیده و مجموع هزینه‌های سه‌ساله این صندوق در استان به بیش از ۱۲۵۴ میلیارد تومان برای ۵۷ هزار و ۸۲۹ بیمار رسیده است.

🔹 پرداخت‌های درمانی و تقویت مراکز دولتی

نیاستی با اشاره به روند پرداختی‌ها به مراکز درمانی گفت: پرداخت‌ها تا پایان خرداد انجام شده و اسناد تیرماه نیز آماده تسویه است. وی تأکید کرد: تقویت مراکز درمانی دولتی موجب ارتقای کیفیت خدمات و کاهش بار مالی درمان برای خانوارها خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه غلامی